facebooktwitteryoutube
in Kodowanie - 20 Lut, 2015
by admin - no comments
9 dni widgetu blogvertising.pl i dlaczego o tym piszę

9 dni temu w pasku bocznym  zaistniał widget blogvertising.pl. Instalacja była bardzo prosta, a rozwiązanie wydało mi się na tyle ciekawe, że postanowiłem spróbować…

Minęło 9 dni, oto podsumowanie pierwszych wrażeń odnośnie widgetu pod tytułem „pytania otwarte do blogvertising.pl”. Zadawaliście sobie niektóre z nich?

Na wstępie powiem, że mimo formy niektórych pytań zadawane są one w dobrej wierze i celem jest zwrócenie uwagi na niektóre rozwiązania, które moim zdaniem mogłyby być lepsze – lub inne :).

1. Link do Blogvertising.pl

Kod widgetu standardowo zawiera link do blogvertising.pl w najczystszej postaci. Czy to znaczy, że blogvertising.pl próbuje pozycjonować się korzystając z zasobów blogerów? Rozumiem, że integrując odnośnik w kodzie jest większe prawdopodobieństwo że znajdzie się on na stronie, niż gdy ten sam odnośnik proponuje się oddzielnie – ale gdzie jest rel=’nofollow’ ?

2. CSS widgetu

Po szybkim przejrzeniu strony blogvertising.pl nie zauważyłem „podręcznika modyfikacji CSS dla przeciętnego zjadacza chleba”. Szkoda, taki podręcznik wiele by ułatwił.

3. Częściowe obsadzenie widgetu

Jeśli na naszym widgecie pojawi się tylko jedna reklama – druga automatycznie reklamuje blogvertising.pl. Zastanawiam się, dlaczego zarówno link (omowiony w pkt. 1), jak i niewykorzystany boks mają kierować użytkownika na stronę blogvertising.pl i jaką korzyść odniesie bloger reklamując blogvertising.pl.

4. Własne reklamy

Szkoda, że nie ma możliwości uzupełnienia pustych miejsc o własne reklamy, czyli wykorzystania niezagospodarowanej przestrzeni. Gdy są kampanie wszystko jest pieknie – gdy zabraknie reklam gro blogerów po prostu widget odinstaluje i wrócimy do punktu wyjścia, w którym blogvertising nie będzie miało reklamy na blogach, zainteresowanie spadnie i trzeba bedzie pompować pieniądze w reklamę.

5. Intrack i kliknięcia

Niektórym może na tym nie zależeć, ale na pewno istnieje grupa blogerów, którzy chcą, by reklamy w kampaniach miały jak najwięcej kliknięć. Dlaczego statystyki InTrack nie pokazują liczby kliknięć w poszczególne reklamy – umożliwiło by to blogerowi umieszczenie reklam w najbardziej odpowiednim miejscu pod względem widoczności.

6. Intrack ogólnie

Zastanawia mnie po co mam instalować statystyki InTrack skoro przed kampanią mogę wysłać wam eksport statystyk z Google Analytics. Brakuje choćby stwierdzenia, że „statystyki w znaczny sposób ułatwiają wam pracę i pozwalają skupić się na pozyskaniu klinetów”. Przekonajcie mnie, bo obecnie niestety nie jestem przekonany. Może rozwiązanie problemu w pkt. 5 zmieniłoby moje zdanie?

7. Cena reklamy

Zdecydowanie brakuje podręcznika „jak uzyskać dobrą cenę reklamy” zawierającego podstawowe kryteria wyceny kampanii, bo rozumiem, że nie chcecie bym umieścił widget blogvertising.pl w stopce? (może od razu połączyć z pkt. 2?)

8. Konstruktor widgetu

Konstruktor widgetu ma trzy opcje, a co jeśli mam taki pasek boczny, że mieszczą się tam 3 reklamy obok siebie? Jeśli widget to przezyje to dobrze byłoby o tym wspomnieć w „podręczniku” implementacji kodu (czy wspominałem już o podręczniku?).

9. Wylogowywanie

A na koniec mała niedogodność do intrack – wylogowując się z niego automatycznie wylogowuje z systemu blogvertising. Jak dla mnie to trochę niewygodne, zwłaszcza, że oba serwisy mają swoje odrębne domeny.

PS. (do Blogvertising.pl) – Po wymianie maili przed kampanią wierzę, że bez problemu poradzicie sobie z tymi pytaniami :).

PS. (do Czytelników) – Korzystasz z blogvertising.pl? Masz własne spostrzeżenia?