facebooktwitteryoutube
in Narzędzia - 08 Lut, 2013
by admin - no comments
PageRank umarł! Niech żyje Genuine Site Rank

PageRank firmy Google to chyba jeden z najbardziej nieprzejrzystych i tajemniczych czynników świata internetowego, niby nie zwracamy na niego uwagi, ale za każdym razem denerwuje to, że do końca nie wiadomo w jaki sposób jest obliczany. Ostatnio trafiłem na narzędzie Genuine Site Rank, które choć odrobinę pozwoli zapomnieć o niedociągnięciach PageRank. Zamiast zastanawiać się nad tym jak PR może działać można skupić się na tym, co robić aby blog był bardziej wyeksponowany.

Genuine Site Rank

Genuine Page Rank to narzędzie sumujące najważniejsze statystyki naszego bloga w jednym miejscu, zamiast odwiedzać tuzin różnych serwisów w poszukiwaniu statystyk wiekszość z nich tu mamy na jednej stronie.

Zestawienie podzielone jest na siedem sekcji:

  1. Podsumowanie strony zawierające zdjęcie strony, jej tytuł, metadane obejmujące opis, słowa kluczowe i pozycję w Google dla pierwszych czterech słów tytułu.
  2. Statystyki strony obejmują wiek domeny (nie jest zbyt dokładny), opis dojrzałości, to czy domena została wykluczona z wyników Google, rozmiar HTML strony głównej oraz czas jaki potrzeba na jej załadowanie. Dodatkowo widzimy numer IP pod którym dostępny jest strona.
  3. Statystyki PageRank i Ruchu internetowego przedstawione w trzech wierszach. Pierwszym jest wartość PageRank naszej strony, kolejne to Traffic Rank Alexa oraz (jeśli znajdujemy się wśród 100,000 najczęściej odwiedzanych stron) wykres ruchu internetowego przez ostatnie sześć miesięcy.
  4. Linki przychodzące podzielone są na odnośniki przychodzące zaindeksowane przez Google, Yahoo, MSN, AltaVista, All the Web. Jako uzupełnienie prezentowana jest całkowika ilość linków wskazujących na naszą stronę oraz odnośników kierujących wyłącznie na naszą stronę główną.
  5. Strony zaindeksowane prezentuje liczbę stron naszego serwisu obecnych w różnych wyszukiwarkach, podobnie jak poprzenio są to Google, Yahoo, MSN, Alta Vista i All the Web.
  6. Ranking społecznościowy podsumowuje to, czy nasza strona znalazła się w katalogu DMOZ, ile linków mamy z domen .edu i .gov, autorytet technorati (czyli liczbę linków wg. technorati), liczbę bookmarków del.icio.us, odnośniki z Wikipedii oraz ile razy nasza strona pojawiła się na stronie głównej Digg.
  7. Dział Genuine Site Rank podsumowuje wszystkie powyższe dane określając procent drogi który odbyliśmy na trasie od zera (0%) do mitycznego bohatera (100%) oraz przybliżoną wartość bloga gdybyśmy zdecydowali się go sprzedać. Ciekawym dodatkiem jest podsumowanie obu punktów krótko wyszczególniające co zrobić aby nasza strona stała się bardziej popularna.

Dla chętnych jest możliwość umieszczenia plakietki określającej na jakim etapie drogi znajduje się nasza strona:

Czy to dobre narzędzie?

 

Jedyne rzeczy które mogłę zarzucić serwisowi to:

  • Statystyki zbierają się dość wolno i kolejne tabele pojawiają się z opóźnieniem.
  • Ranking społecznościowy lubi zgłaszać błąd typu „przekroczono czas oczekiwania”, nie wpływa to jednak na ładowanie całej strony.
  • Wiek domeny jest zafałszowany, ale i z tym da się żyć.

Sam fakt, że zestawienie wszystkich danych na jednej stronie pozwala zaoszczędzić mnóstwo czas jest dużym plusem, dochodzi jeszcze szczegółowość przedstawionych danych (od razy z linkiem do odpowiedniej strony wyszukiwarki) i odznaka dla lubiących różnego rodzaju gadżety. Nie uznałem za wadę to, że serwis nie uwzględnia takich serwisów jak wykop.pl, ponieważ są one specyfiką naszego polskiego rynku.

Moim zdaniem Genuine Site Rank jest użyteczny i mimo kilku innych podobnych serwisów ma swóją osobowość, dodam, że dość ciekawą.

Znacie jeszcze inne tego typu serwisy? Co sądzicie o Genuine Site Rank?