facebooktwitteryoutube
in Nieopisane - 08 Kwi, 2014
by admin - no comments
Podsumowanie: pierwszy miesiąc TopBlogger.pl i mnóstwo danych

Po 30 dniach od pierwszego samodzielnego wpisu czas na podsumowanie tego, co działo się na TopBlogger.pl od 15. stycznia do 14. lutego 2008r. Owszem, na stronie są starsze wpisy (np. 11 rzeczy o których powinieneś pamiętać, gdy piszesz ankietę), ale pierwotnie ukazały się one na moim blogu językowym i dlatego postanowiłem ich nie liczyć.

Podsumowanie podzielone jest na 7 części które omawiają kolejno : 1.) ilość wpisów na stronie, 2.) liczbę komentarzy do tych wpisów, kilka statystyk odnośnie 3.) czytelników kanałów informacyjnych i 4.) WWW, 5.) sprawy finansowe, różnego rodzaju 6.) rankingi oraz 7.) otrzymany spam. Zacznijmy od wpisów.

1.) Wpisy

W pierwszych dniach bloga nie było żadnego harmonogramu tworzenia wpisów, teksty pojawiały się wraz z natchnieniem i przestawały pojawiać się wraz z jego brakiem. O ile w początkowej fazie strony miałem głowę pełną pomysłów i mniej więcej wiedziałem o czym będą pierwsze teksty, wiedziałem także, że pisząc w ten sposób blog szybko ucierpi od nadmiaru inwencji twórczej – podobnie jak szybko człowiek może zgubić się w dżungli. Strach przed dżunglą był jednym z powodów dla których 8. lutego 2008r. powstał pierwszy Program topblogger.pl na tydzień 11. – 17. lutego 2008r. Dla mnie swoją rolę spełnia znakomicie i mam nadzieję, że zagłosujecie w piątkowej ankiecie bym mógł poznać i wasze zdanie.

W pierwszym miesiącu TopBlogger powstało 18 wpisów.

2.) Komentarze

Na początku pisania obawiałem się kompletnej klapy, niby wszystko przemyślane, zakres ustalony a strona w miarę przystępna. Jednak przez cały czas w zakurzonym zakamarku mózgu złośliwy chochlik krzyczał „dasz ciała, ale dasz ciała!”. Mimo, że regularnie i bezczelnie ignoruję ulubioną część własnej podświadomości, nie ma ona wcale zamiaru wyprowadzić się lub po prostu zamknąć – niektóre chochliki nigdy się nie nauczą.

Dziekuję wam, że w tym okresie zostawiliście 22 komentarze (w tym 1 pingback, wyróżnienie dla Marcina) na które napisałem 22 odpowiedzi i dokładając 14 linków wewnętrznych wspólnie stworzyliśmy 58 komentarzy.

3.) Czytelnicy RSS

Już po zapowiedzi na moim blogu językowym o utworzeniu TopBlogger.pl, liczba czytających za pomocą kanałów informacyjnych „skoczyła” do czterech.

 

14. lutego liczba czytelników osiągnęła poziom 55 (w tym jeden rodzynek przez e-mail 🙂

3 najczęściej oglądane tematy to:

  • Zmiany na blogu: metoda małych kroków,
  • Test: Czy wygląd twojego bloga jest atrakcyjny?,
  • Cel: Zwiększyć liczbę komentarzy (i jak zamierzam to zrobić)

4.) Czytelnicy WWW

Dość ciekawie przedstawiają się statystyki źródła czytelników strony internetowej:

  • ok. 70% odwiedziło makrocentrum.pl przez strony polecające
  • ok. 20% przybyło bezpośrednio wpisując adres WWW (nie, ja nie byłem liczony)
  • ok. 10% to osoby korzystające z wyszukiwarek (głównie Google)

W pierwszym miesiącu stronę odwiedziło ok 700 unikatowych użytkowników z których każdy obejrzał średnio 2,45 stron spędzając na tym 3minuty i 19 sekund.

3 najczęściej oglądane strony to:

  • Cel: Zwiększyć liczbę komentarzy (i jak zamierzam to zrobić),
  • Test: Czy wygląd twojego bloga jest atrakcyjny?,
  • A może polski słownik do Windows Live Writer?

5.) Finanse

O ile pod innymi względami jest dobrze, o tyle w kwestii finansowej osiągnąłem tylko 25% zamierzonych celów. Na szczęście strona finansowa w pierwszym miesiącu została świadomie zepchnięta na dalszy plan więc nie mam się co dziwić, że poza jednym wyniki są „słabe”. Wzorem Krzysztofa Lisa publikuję zestawienie wyników wpływów z makrocentrum.pl:

  • AdSense – reklama kontekstowa – 0zł
  • Złote myśli – eBooki – 42,33zł
  • Performancing – Statystyki bloga – 0zł
  • NameDrive – parkowanie domen oraz ich odsprzedaż – 0zł

Nie trudno się domyślić, że 3/4 z obecnej powierzchni reklamowej zostanie wykarczowane i zasiane od nowa. Finanse są tym samym najsłabszym działem strony makrocentrum.pl

6.) Rankingi

O promocji bloga niewiele napiszę, bo takowej prawie wcale nie było. Pomijając jeden artykuł dodany do Wykop.pl i Osnews.pl (nie przebił się) strona pojawiła się w różnych rankingach:

  • na Blogfrog.pl ma obecnie frogrank 6 (bez widgetu)
  • na Blogbox.com.pl jest obecnie sugerowana. Stan na dzień dzisiejszy: 32 głosów na plus, 6 na minus (pomocyyyy!)
  • Blogowisko.org jedna osoba wystawiła ocenę 2/10 (chyba nie była zachwycona)
  • 47% wygranych strać na commandshift3.com, choć ostatnio zmieniłem szatę graficzną (i ocena może ulec zmianie)

Do spełnienia kryteriów Blogbox brakuję jeszcze 18 głosów (tych dodatnich). Niestety oddanie głosu wymaga zalogowania, ale dla chętnych: wesprzeć makrocentrum możecie tu.

7.) Spam

Przedsiębiorczy użytkownicy internetu zostawili na blogu 41 wiadomości które zły system filtrujący Aksimet uznał za spam co oznacza 100% skuteczność zwalczania spamu. Ciekawe skąd tacy ludzie biorą adresy blogów?

Podsumowanie

Pierwsze koty za płoty i mam nadzieję, że tendencja wzrostowa się utrzyma.Dziękuję Wam za zaangażowanie, konstruktywną krytykę, sugestie i przede wszystkim wsparcie. Jakie macie odczucia odnośnie pierwszego miesiąca makrocentrum.pl? Czy według Was było warto?